Tageszeitwechsel im Take

Tageszeitwechsel im Take

Heute schauen wir uns einen Breakdown eines Kurzfilms an, welchen ich vor kurzem in Berlin als Kameramann begleitet habe. Der Film handelt von den letzten Momenten einer Ehe, beide Protagonisten versuchen an sich festzuhalten, aber müssen lernen loszulassen. In der Vorbereitung wurde uns schnell klar, dass wir diese Geschichte nicht klassisch auflösen können. Stattdessen muss die Bildgestaltung den Verlauf der Geschichte subtil begleiten, um dann dem sehr stilisierten Rückblick Raum zu geben.

How to shoot a bar scene

How to shoot a bar scene

By frequent request I’m going to break down the bar scene in a recent music video I shot with the amazing director Patricia (Trish) Kaube. Trish brought a unique vision to this project and it was a blast making it come to life. Shoots like these are why I became a cinematographer: building worlds and crafting images.

Preproduction for Commercial Cinematography

Preproduction for Commercial Cinematography

Preproduction is one of those things, that if rushed can destroy any potential in a project.

In this article, I’d like to give a glance at what preproduction at budgets of around 10.000 – 100.000 Euros looks like. This is based off my experience in the German commercial industry, your experience may vary.